Obsah: [média, komunikace, Internet]

Inspirace pro content marketing z iDnes

Jak udělat na obsahovém webu reklamu na farmaceutický výrobek, aniž byste si museli lámat hlavu s pravidly pro reklamu a důvěrou svých čtenářů v nezávislost vašeho webu?

Když si iDnes před rokem pořídil sedm nových oborových webů, cílených hlavně na mladé ženy, bylo celkem jasné, že bude hledat obchodní propojení mezi těmito komunitami a návštěvnickou masou svého zpravodajského webu. Byl jsem celkem zvědavý, jak konkrétně to udělá – neohleduplný marketing tady snadno nadělá spoustu škody, ale zase nevyužít ten potenciál by byl problém ještě možná o něco větší.

A zatím to dělají nenápadně a celkem chytře: to se udělá článek o konkrétních zdravotních problémech (třeba Nechtěné červenání: zarudlá místa můžou značit akné i dědičnou nemoc). Odtud se vede odkaz na diskusní web o této nemoci (Přejde pár procent čtenářů – celkem užitečné zúžení cílové skupiny).

Odkaz z idnes na vitalion

No a v této diskusi se nechá pěkně nahoře “jakoby příspěvek” uživatele s odpovědně a seriózně podanou zkušeností a upozorněním na konkrétní produkt.

Vitalion - ruzovka

Je to přesnější a účinnější než banner, navíc specifický (obtížně porovnatelný) “formát”, takže se u něj mnohem snáz řekne zadavateli o víc peněz. A vzato kolem a kolem, nikdo nedělá nic tak hrozného – kdo se o nemoc zajímá a potřebuje pomoc, ten ji najde, ostatní to tak moc neotravuje, tak co. Pravda, pokud by na idnes viděli reklamu na tu mastičku, asi by na ni nekliknuli a u tohoto řešení žádné označení reklamy není, jenže ono se ani nedá dokázat, že to reklama je.

Takže všichni spokojeni?

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail

One Response to “Inspirace pro content marketing z iDnes”

  1. Vojtěch says:

    mně se to líbí, tím, jak je to šikovně vymyšleno,ale stejně si myslím, že v tom část cílové skupiny nakonec tu reklamu přečte. Především autentický pacient by nikdy nepsal název preparátu kapitálkami, dále by se neobtěžoval názvem výrobce. Podobných detailů je tam více.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes